Intryck

Tidigare i livet har mina sinnen bitvis varit bedövade, det har varit som att leva i en dimma, som att simma motströms. I takt med att jag mått bättre och funnit mig själv har mina sinnen blivit skarpare och jag kan idag nästan överväldigas av känslointryck. Jag upplever smaker och dofter med en intensitet som nästan blir överväldigande. I dag gick en kvinna förbi mig och doften av hennes parfym väckte minnen från en utlandsresa. Jag slöt mina ögon och det var som att någon slet tag i min nacke och med stor kraft drog mig baklänges genom minnets gränder. Under de sekunder som jag stannade upp och blundade var det som att jag for genom tunnlar och gränder av ljud, bilder, känslor och färger som sköljde över mig. Intrycken fick mig att känna att jag förflyttats till en annan tid och plats men jag visste på ett logiskt plan att jag var tvungen att öppna ögonen och återvända till nuet innan människor såg mig stå och blunda mitt i kaoset.


Kommentarer
Postat av: Patricia

En klockren filmsekvens!

Som ett örnens byte, fast i dess näbb ser jag hur du motståndslöst färdas i ultrarapid ut genom butikens entrén, ned mot Allégatans ände i söder och rätt ut i den stora världen...genom de neonupplysta gatumiljöerna i kanske just dina favorit huvudstäder...:)



2010-03-26 @ 10:59:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback