Fördomsfulla tankar

När jag stod och arbetade i butiken så var det en stamkund som berättade att hon skulle hem och läsa en intervju med mig. Det stod helt stilla i mitt huvud och jag kunde för mitt liv inte komma på någon intervju med mig som hon skulle kunna tänkas läsa. Jag blev tillfrågad om att vara med i ett reportage i Borås Tidning för ett par veckor sedan men det passade inte mitt tidsschema och något annat kunde jag inte komma på så jag blev tvungen att fråga vilken intervju det handlade om. Och då visade det sig att det var reportaget om mig och en Pingstpastor som jag gjorde för ett tag sedan, den måste vara tryckt och ute nu kom jag på. Och i samma ögonblick kom jag på mig själv med att tänka ”Men hon ser ju inte ut som en Pingstvän” Hon har handlat av mig under alla år sedan jag började i butiken och hon ser ut som vilken pensionär som helt, till hennes fördel måste dock nämnas att hon ser pigg ut och alltid ler och pratar med en när hon handlar. Inombords skakade jag på huvudet åt mig själv och min fördomsfullt spontana tanke. Hur ofta har inte jag fått motsvarande kommentar ”Men du ser ju inte ut som en bög?!”


Kommentarer
Postat av: Susanne

Men du är ju så gullig och charmig så det är väl klart att du är bög :) Mina fördomar säger mig att alla killar som är lite extra snygga, fina, gulliga eller trevliga är bögar - bara för att vi hetrosexuella kvinnor ska veta vad vi går miste om :)

Postat av: J. Åke Englund

Du är allt för snäll Susnne :))

/Åke

2010-06-09 @ 20:27:31
URL: http://akeenglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback