En vampyr i min kassa

När jag var liten så hade jag en väldigt outvecklad och oanvänd fantasi. Som vuxen har jag däremot en desto livligare fantasi. Detta tycks mig lite lustigt då det verkar som att en bieffekt av att bli vuxen tycks vara att man använder sig allt mindre av sin fantasi. En tankelek som jag brukar göra är att jag i fantasin förstärker drag på människor jag möter och jag kan få fram roliga, spännande och skrämmande resultat. Oftast så gör jag den här leken när jag är uttråkad eller när jag möter någon som har särskilt markerade drag, men ibland så kan jag plötsligt se sidor och drag hos människor som jag träffat eller känt länge. Och idag hände det när en vän till mig var inne och handlade av mig när jag jobbade. Vi har känt varandra under några år men det var först nu jag insåg att han såg ut som en vampyr. En sexig vampyr med vackra förtrollande ögon, hans ljusa hy var skir likt en vampyrs och jag kunde nästan ana hur blodet pulserade genom hans ytligt liggande vener. Han tillhör de kunder som ser ut att vara medveten om sin omgivning, som ser vad som händer och flyter med i livets strömmar. Han känns följsam och jag kunde föreställa mig att hans följsamhet i själva verket berodde på att han lyssnade av sin omgivnings puls och jag föreställde mig att han likt en vampyr lyssnade av och kände in min puls och valde min kö utifrån hur blodet pumpade fram genom mina vener. För ett ögonblick lekte jag med tanken på att berätta för honom om min fantasi men jag visste inte hur han skulle reagera på mina fantasilekar även om det från min synvinkel var något positivt så valde att inte säg något. Men från detta ögonblick kommer han alltid av vara en vampyr för mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback