Disktrasor

-Vart har ni disktrasor ropade den äldre damen över huvudet på alla kunder som stod före henne i kön.

-I gång nummer sex svarade jag

-Kan du gå och hämta en förpackning till mig, jag har ont i benen ropade hon tillbaka över huvudet på de som stod före henne i kön.

Jag tittade tillbaka på henne, på telefonluren jag hade i handen och de två köer som jag hade, en bakom mig med SjälvScanningskunder och en kö framför mig med vanliga kunder. Funderade ett tag på om hon menade allvar men insåg snabbt att hon menade allvar och svarade med min allra vänaste röst att jag var lite upptagen och därför inte kunde hämta disktrasor åt henne.

Hon tittade missnöjt på mig och undrade om det var lång till gång nummer sex. Jag svarade, åter med min allra vänaste röst, att butiken inte är så stor och att disktrasorna fann sex gångar från var vi stod. Hon har handlat i butiken under de tio år jag jobbat där så hon borde veta om det var långt till gång nummer sex, men jag log och låtsades att allt var normalt. Jag fortsatte med de kunder som jag hade i mina två köer men damen var uppenbarligen inte nöjd.

-Vart ligger gång nummer sex?

Nu började det kännas smått löjligt och jag fick le ett allt falskare leende mot damen samtidigt som jag svarade att gång nummer sex låg efter gång nummer fem. Vid det här laget så hade de flesta kunderna i båda mina köer tystnat och de tittade fascinerat på damen. Slutligen gick damen sin väg för att söka upp sina disktrasor i gång nummer sex. Jag skrattade åt det hela lite för mig själv och i nästa ögonblick var det en kvinna som böjde sig fram mot mig och viskade: Jag hade aldrig stått ut med ditt arbete, jag ville bara strypa kärringen med hennes rävboa!

 


Kommentarer
Postat av: Creutz

Ja, vi som träffar så mycket folk i våra respektive yrken träffar minsann en hel del... udda... personer också. En jäkla tur att man har alla de goa kunderna också!

Postat av: J. Åke Englund

Visst är det, och det finns en hel del bra också som gör att man inspireras att gå vidare.

2010-07-10 @ 00:56:52
URL: http://akeenglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback