Att trivas skamligt bra

Som regel trivs jag bra, väldigt bra på mitt arbete. Men ibland trivs jag så bra och har så trevligt att jag nästan skäms. Ikväll har varit en sådan kväll. Jag hade flyt överlag, arbetet gick bra och det var ett bra team som jag jobbade med. Jag hamnade i den där känslan att allt flyter, det engelska yttrycket flow känns som en bra beskrivning. Det var i början av dagens pass och jag pratade med en vän som var inne och handlade och vi skrattade gott när han lämnade butiken. Men istället för att göra som de flesta verkar göra så släpper jag inte leendet utan behåller det och låter det följa med till mötet med nästa kund. Och den kunden i sin tur blev så glad över vårt möte i kassan och att jag var så glad att hon bestämde sig för att köpa en trisslott. Tänkte för mig själv att jag har det skamligt bra på jobbet. En turist tyckte att jag var lik en känd skådespelare. Jag förstod henne inte men det var smickrande. Tänkte för mig själv att jag har det snuskigt trevligt på jobbet. Lite senare kom en kille som jag brukar flörta med, oväntat jag vet, in för att köpa en glass. Jag kunde se att han hade varit och klippt håret så jag berömde hans frisyr. Han log lite generat men glatt när han tackade för mitt beröm. Sedan log han och sa att han bara hade gått in och handlat av mig för att göra min dag. Häpen log jagför mig själv när han lämnade butiken. Mitt pass hade bara börjat, mitt flow höll i sig och det fortsatte hela arbetspasset. Jag har det skamligt bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback