Skapande flöde

Jag har en förmåga att skapa mina bästa texter när jag duschar. Fantasin flödar likt duschens strålar och jag kan skapa hela historier. Dessvärre har jag en tendens till att dels fastna i stadiet av kreativitet och skapande och stanna på tok för länge i duschen. Inte vidare miljövänligt. Samtidigt så har jag svårt att få ner det jag skapar på papper, kan ju inte direkt ta med mig papper och penna in i duschen. Och idag när jag duschade så skapade jag en hel storyline kring en historia som jag burit med mig länge och inte riktigt vetat hur jag ska lägga upp på ett bra sätt då det är ett svårt ämne som dessutom berör mig på ett personligt plan. Men så idag kom jag på hur jag ska lägga upp det hela och så fort jag kom ut ur duschen så letade jag reda på papper och penna för att skriva ner upplägget och på något sätt lyckades jag hitta en penna med rött bläck. Med någon slags symbolik kom det blodröda i bläcket att passa ämnet jag skrev om. Vattendropparna från min bara kropp föll på pappret vilket fick bläcket att flyta ut likt blod, det var som att det matchade smärtan i texten som flödat fram under skapandet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback