Pumpasyndromet

På väg hem från Göteborg åkte jag med kvällens senaste buss till Borås, jag hade varit på bio och kände mig ganska avslappnad och inte särskilt social. Till skillnad mot mina medresenärer som alla tycktes drabbade av Pumpasyndromet, nämligen att de egentligen ville stanna kvar och festa men då sista bussen gick klockan 2.00 så fick man helt enkelt ta den bussen eller så fick man vänta till nästa dag och då var kvällens magi över. Inte för att det fanns så mycket magi i den bussen men, jag påmindes om att jag borde gå ut mer, vill och behöver vara mer social tänker jag ofta.
Men nu när jag satt där med några killar bakom mig som använde ord som bög och kuksugare för att klaga på allt från den överfulla bussen till hur långsamma människor var så fylldes jag inte av någon större lust att gå ut och festa och sedan sitta på denna buss hem. Bredvid mig satt en tjej som var så borta att hon nätt och jämt kunde äta sin kebabtallrik utan att tappa den på bussens golv. När bussen började åka så började hon att harkla sig och efter en stund började hon att hulka som om hon skulle kräkas. Ho höll kebabtallriken under munnen för att samla upp den kommande spyan och jag kände mig enormt tacksam för att jag hade en tvättid dagen efteråt för det såg ut att gå illa. Men hennes harklingar och hulkningar resulterade glädjande nog mest i stora mängder spott om hon lyckades samla på sin kebabtallrik. Efter en stund somnade hon lutandes mot mig och jag lät henne vara, så länge hon inte kräktes var det lugnt för mig och det värre personer för henne att luta sig mot än mig.

När vi åkt halvvägs så vaknade hon till liv och insåg att hon lutade sig mot mig så hon vände sig om mot andra hållet och somnade om. Men dessvärre så fanns det inget att luta sig emot där så när hon somnat om igen så ramlade hon ner i gången med knäna strategiskt placerade på kebabtallriken och huvudet hamnade i knät på en kille som hånglat oavbrutet med en tjej sedan vi klev på bussen. Jag tänkte för mig själv att jag nog väntar med att gå ut ett tag till…


Kommentarer
Postat av: Creutz

Hu!

Postat av: Susanne

Eller så går du ut i Borås där du slipper åka buss hem. Tycker själv att det är skönt med en promenad hem när jag varit ute och roat mig - då hinner jag nyktra till innan jag ska sova :)

2010-01-25 @ 16:50:17
Postat av: J. Åke Englund

Hu! det var ungefär vad jag kände också :)

2010-01-25 @ 23:11:36
URL: http://akeenglund.blogg.se/
Postat av: J. Åke Englund

Håller med dig Susanne, skönt att nyktra till innan man lägger sig.

Problemet är bara att jag gärna vill gå på något gayställe när jag väl går ut, och då blir det götborg.

/Åke

2010-01-25 @ 23:13:27
URL: http://akeenglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback