Lunchunderhållning




En låt som kanske mer än någon annan låt kommit att representera, och vara enormt betydelsefull för, homosexuella är låten ”I will survive” med Gloria Gaynor. Jag brukar lite skämtsamt kalla homosexuella för mitt folk och om ”I will survive” är min temasång så är den mitt folks nationalsång. Och idag när jag satt och åt på min rast så kom två arbetskompisar in på lunchrummet sjungandes ”I will survive” samtidigt som de dansade. Och stegen var som kopierade från en scen i filmen ”Priscilla öknens drottning” fast lite mer stapplande. Det var länge sedan jag skrattade så gott och jag insåg hur lyckligt lottad jag faktiskt är.


Kommentarer
Postat av: Elin

Jag snubblade in här och jag bor i Borås så jag vet vem du är och när jag mött dig där vid kassan så har jag absolut inte haft en tanke på att du är homo och det är lite här min fundering kommer in.



Varför identifiera sig på just det sättet. Jag menar det är ju ingen skillnad på mig eller dig eller någon annan vi blir bara kära i olika människor precis som alla andra. Varför finns behovet av att hävda sin sexuella läggning offentligt? Det är ju väldigt vanligt förekommande och jag tror inte på rätt vs fel utan det är mest bara en fundering.



Klart att det finns orättvisor och dåligt med acceptans, men föds acceptansen i och med behovet av att hävda sig?

2010-01-17 @ 01:22:07
Postat av: J. Åke Englund

Hej Elin,



va kul att du snubblade in på min sida :)

jag vill gärna svara på dina frågor men jag behöver någon dag att formulera mig, har haft mycket på jobbet och det är körigt någon dag til men jag skriver ett inlägg om dina frågor om någon dag.

Hälsningar Åke

[email protected]

2010-01-18 @ 23:13:55
URL: http://akeenglund.blogg.se/
Postat av: Elin

Ingen fara, SÅ viktigt är det inte. Jag känner flera homosexuella bl a min allra bästaste vän, men jag identifierar inte han/de som just homosexuella och funderingarna var ju just dessa är inte det drömscenariot?

2010-01-20 @ 02:17:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback