Djupa fickor

Köpte ett par nya jeans häromdagen och när jag bar dem för första gången så upptäckte jag att de hade ovanligt djupa fickor. Fickorna var så djupa att när jag la mobilen i en av fickorna så kändes det som att jag hade mobilen mitt på låret. Jag böjde mig fram och tittade på avtrycket som mobilen gav mot låret och vickade på höfterna samtidigt så jag kunde se om mobilen rörde sig något. Och när jag står där och vickar på höfterna samtidigt som jag tittar mig i skrevet så inser jag att en arbetskompis tittar på mig med en förundrad blick. Jag inser hur knepigt det måste ha sett ut så jag försöker förklara att jag bara ville se om den syntes och om den rörde sig om jag vickade med höfterna. När jag hör orden komma ur min mun så inser jag att min förklaring inte gör situationen mindre pinsam. Genast förklarar jag att det inte är som det verkar och han säger ok lite generat. Jag känner att ju mer jag försöker förklara mitt beteende desto värre blir det så jag bestämmer för att han får tro vad han vill. Ibland är det bättre att vara tyst och verka konstig än att säga något som bekräftar att man är lite konstig.


Kommentarer
Postat av: Creutz

Fin intervju hos "I love Borås!"

Postat av: J. Åke Englund

Tack, glad jag blir. Är riktigt nljd själv :)

/Åke

2010-01-13 @ 21:03:31
URL: http://akeenglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback