Misstag

Råkade slå in en vara två gånger och såg inte det förrän jag tagit betalt. Kunden upptäckte misstaget och var otrevlig bortom beskrivning, han verkade ta ut all sin ilska och bitterhet på mig. Jag gav tillbaka pengarna som varan kostat men hans gapande gav mig varken möjlighet eller lust att förklara att det var ett misstag, än mindre be om ursäkt. När han vänt sig om och gått, svärandes, så vände han sig om och ropade över kunderna som stod emellan oss att en ursäkt vore på sin plats. Jag hade inte lust och han var inte värd någon ursäkt så jag bara gav honom en blick och fortsatte med nästa kund. Känslomässigt kändes det som att sitta bakbunden och bli slagen. Ville bara gå och lägga mig och sova bort allt men det var en timma kvar tills nästa rast.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Folk är verkligen idioter! Men du får inte ta åt dig, det är det inte värt. Plus att alla vet att du är världens snällaste och trevligaste och det finns ingen anledning att vara arg på dig! Sen att du är en vanlig människa också som kan göra fel ibland, verkar vissa inte förstå...

2010-02-17 @ 08:03:00
Postat av: Åke Englund

Tack för att du lyfter mig när jag inte orkar :)

Kram

/Åke

2010-02-17 @ 09:04:49
Postat av: Victoria N

Väldigt bra skrivet Hanna! Jag håller absolut med dig. Åke du är guldvärd och denne man hade säkert bara en riktigt dålig dag och råkade för ett litet misstag ta ut sina aggressioner över dig. Take care! :)

2010-02-17 @ 20:39:02
Postat av: J. Åke Englund

Tack Victoria, det värmer ;)

/Åke

Postat av: mackan!

hade jag vart där så hade jag mulat fanskapet,

jag önskar ibland att jag är med på såna grejer,vad ska jag annars med mina muskler till!? NOJONEN!!

2010-02-20 @ 18:53:23
Postat av: lisa

Att de människorna ens orkar med sig själva, blir bara så arg. Precis som dom över skriver, ta inte åt dig! Du är så trevlig och man blir så glad av att se dig och prata med mig:)



ha det bra, kram!

2010-02-20 @ 22:29:46
Postat av: J. Åke Englund

Hej Mackan,



hade varit gott om du varit där :)

/Åke

2010-02-21 @ 23:10:39
URL: http://akeenglund.blogg.se/
Postat av: J. Åke Englund

Hej Lisa,



håller med dig, funderar ofta på hur människor bara orkar, tack för berömmet, det värmer :)

/Åke

2010-02-21 @ 23:12:05
URL: http://akeenglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback