Minnen till salu

Huset som min morfar och mormor bodde i under större delen av min uppväxt är till salu. Jag tittar på bilderna som finns på mäklarens hemsida och påminns om hur jag sprungit genom det stora huset som barn, hur jag suttit framför den stora öppna marmorspisen och läst böcker vid en sprakande eld under kalla vinterkvällar. Jag påminns om hur jag plockat röda, vita och svarta vinbär i den stora trädgården. Jag kommer ihåg de stora julmiddagarna i lantköket, jag kan känna doften av porslinsblommornas kraftiga blomning under heta sommarnätter. Samtidigt så är det mer än 20 år sedan jag senast gick genom rummen i huset som formade så mycket av min barndoms tid. En del av mig skulle vilja gå på en visning av huset bara för att få beträda husets golv ännu en gång. En annan del av mig vill bara bevara minnet som jag bär inom mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback