Symboliska julgåvor på livets resa

Fick årets julklapp från arbetet tidigare idag. Innehållet är ingen större överraskning då jag själv fått välja från företagets önskelista. Det har funnits år då jag inte gjort något val eller rentav gett min julklapp vidare till någon annan. Men i år har årets julklapp från min arbetsgivare kommit att få en symboliskt stor betydelse på flera sätt. Mycket större betydelse än jag någonsin kunnat ana när jag gjorde mitt val tidigare i år.
Julklappen som jag får från företaget är nämligen en resväska. När jag gjorde mitt val tänkte jag mest att den skulle kunna vara bra att ha för mina resor, i synnerhet då min resväska gick sönder på hemresan från USA när jag var där på min födelsedag. Och vad kan vara mer positivt än att få en julklapp att använda på mina resor som kommit att påverka mitt liv på ett sätt som jag aldrig trodde var möjligt. Dessutom blir julklappen än mer symbolisk då jag slutat som chef och därigenom lastat av mig bagage som jag burit och tyngts ned av på ett sätt som jag själv inte insett förrän i efterhand. Med årets julklapp kan jag göra nya resor, mina egna resor utifrån mina egna val och med ett lättare bagage på vägen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback