Sökande

Jag söker ständigt efter mitt sätt att leva mitt liv. Jag tvivlar ofta, jag ramlar ännu oftare. Min kropp och min själ bär många ärr. Jag vill drömma som om jag skulle leva för evigt och leva livet som om varje dag var min sista. Ibland önskar jag att dagen jag lever var min sista. Ibland går jag vilse i livets skog. Jag söker ljuset bland trätopparna och meningen bland trädens rötter. Jag gräver förtvivlat i den mörka jorden tills mina naglar ramlar av och mina fingrar blöder. Ibland kvävs jag av livets tyngd och förblindas av dess mörker. Ibland flyger jag likt Ikaros för nära solen, hög på livet och glädjen och faller till marken. Allt detta sökande gör mig trött och jag somnar på livets stig.

Kommentarer
Postat av: Peter

Läser din blogg någon gång i veckan och det du skriver gör djupa intryck på mig. I mina ögon är du en mycket modig människa som ser vad folk behöver. Fler som du och jorden hade varit som Eden. Njuter även av det sätt du blottar dig i din blogg. Hoppas bara du känner att solen, stjärnorna och solen lyser även över dig. Hoppas du inser vilken styrka du har och att du rak i ryggen med höjd blick möter livet...

2010-12-19 @ 20:42:57
Postat av: J. Åke Englund

Tack för ditt beröm. Känner mig inte riktigt värdig men jag tar med mig det i min resa och det hjälper mig att hålla ryggen rak.

Tack

/Åke


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback