Slutet närmar sig

Året lider mot sitt slut och jag funderar på vad som hänt under året. Läser sporadiskt lite inlägg i bloggen och inser hur mycket som hänt i det jag kallar för mitt liv. När jag läser inlägg från i våras så känns det som att jag är en helt annan person idag. Inser hur jag förändrats under året som gått, hur mina resor påverkat mig, hur mycket mitt arbete påverkat mig och hur det känns som att året avslutas med att så många nya möjligheter öppnas upp för mig då jag slutat som chef. Tänker tillbaka på hur många av mina relationer förändrats under året som gått. Hur arbetskamrater slutat på min arbetsplats och istället blivit vänner som jag umgås med på fritiden. Hur jag mötte en gammal kärlek för att se om den var en kärlek som var något mer än en förälskelse, och hur jag sedan insåg att den trots allt bara är en förälskelse. Och jag insåg också att den inte gått över men att den inte kommer att leda mig vidare. Inser också att jag på många sätt mår bättre ju äldre jag blir, men samtidigt så finns det själsliga minnen av de djupa dalar jag periodvis vandrat genom under året. Året som gått känns bitterljuvt då jag inser att jag mött och insett många sanningar. Det har varit ett år av lärdom och ett år av erfarenhet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback