Julstämning

Trots att alla ingredienser finns där så infinner sig inte den rätta känslan, känslan av julstämning. Marken är täckt av snö, var och varannan kund önskar mig en God Jul och jag slog in julklappar häromkvällen. Trots detta infinner sig ingen känsla av jul. Men så under de sista skälvande minuterna av kvällens arbetspass så hände något som fick mig att köpa en julskinka. Jag som inte har gjort min egen julskinka på flera år, men det var något som fick det att kännas helt rätt så jag gick hem med min nyinköpta julskinka, letade reda på en termometer och aluminiumfolie och skred därefter till verket. Jag vet fortfarande inte vad det var som fick mig att känna sådan julstämning att jag köpte en julskinka. Var det min väns tacksamhet över julklapparna han fick med posten? Var det julkramen jag fick av en stamkund eller var det chokladbiten jag fick av den snygga killen som arbetar på caféet där jag brukar fika? Eller var det helheten av allt detta som fick mig att köpa en julskinka, som fick mig att nynna på ”Winter wonderland” och dricka varm glögg vid midnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback