Vilsen

Åkte till Stockholm för att göra lite research inför artiklar till Borås Tidning och passar på att ta ett break från vardagen och arbetet. Efter att ha varit på en utställning ringde jag upp en vän och vi gick och pratade en stund och snart insåg jag att jag inte hade en aning om vart jag var någonstans. Min vän och jag avslutade vårt samtal och jag fokuserade på att orientera mig om vart någonstans jag befann mig. Och då mitt på dagen när jag är vilse i Stockholm så hör jag hur någon som går förbi mig säger: Hej ICA-Åke! Jag visste inte vart jag var men någon visste vem jag var… Det var naturligtvis en kund från mitt arbete och jag hejade tillbaka. Vad var det Göran Persson sa? Aldrig ensam, alltid ensam? Nåja, så illa är det inte men jag blev aningen överraskad, och jag lyckades orentera mig till slut. Livet är ett äventyr…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback