Tears for queers

Jag var i Göteborg under dagen och såg pjäsen ”No tears for queers”. Jag har en förmåga att hamna på teaterföreställningar med skolungdomar i publiken vilket hände även idag. Pjäsens tema, hatbrott mot homosexuella, var kanske inte det enklaste temat så många i publiken hade svårt att hantera pjäsen. Många skrattade på fel ställen och en kille som satt två platser ifrån mig verkade ha myror i benen, suckade och kastade papper på andra i publiken med jämna mellanrum. Men jag gjorde mitt bästa för att inte reta mig på deras brister och fokuserade mig istället på pjäsen. Pjäsen var riktigt bra och flera gånger kändes det som att jag fick en spark i magen, grät en del och gjorde mitt bästa för att ingen av skoleleverna skulle se.


Kommentarer
Postat av: Susanne

Skolungdomar... De var förmodligen inte tillräckligt mogna för innehållet. Och sedan så måste man ju vara cool och inte låtsas om att man bryr sig. Om det är något som känns lite för nära så är det ju enklare att kasta papper än att försöka ta till sig det. Förstår om du inte ville att de skulle se dina tårar. Men, Åke, det är modigt att våga visa känslor, våga visa att man blir berörd.

2009-09-18 @ 16:57:37
Postat av: J. Åke Englund

Får träna på att visa lite mer känslor, vet med mig att jag kan vara lite restriktiv med att visa känslor inför människor jag inte känner.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback