In i garderoben igen

När jag stod i kassan idag så småpratade jag som så ofta med en kund, denna gången en man som jag pratat med många gånger tidigare. Vårt samtal avbröts av nästa kund och jag trodde mitt samtal med mannen var färdigt så jag lyssnade bara lite lätt då han pratade med min arbetskamrat som satt bakom mig. Jag hörde hur mannen frågade om tjejen också mådde bra. Jag tyckte att det var lite lustigt att han benämnde min arbetskamrat i tredje person men jag tänkte inte så mycket på det, dessvärre, för efter ett tag förstod både jag och min arbetskamrat att mannen tolkat henne som min flickvän. Även om jag förstod vad som hände rent logiskt så gick det inte upp för mig och min arbetskompis blev så paff att även hon blev svarslös, vilket i sin tur innebar att mannen tolkade våra förbluffade miner som klädsam blyghet. Vi hade blivit ett par och jag hade mirakulöst blivit heterosexuell. Jag hade ramlat in i garderoben med ett stort brak och varken jag eller min arbetskompis kunde sluta skratta åt vad som hänt på en lång stund.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Du får lägga till med en lite mer feminin attityd, så folk fattar ;-)

2009-09-10 @ 07:43:36
Postat av: J. Åke Englund

ja, det är väl enda sättet, får sluta att vara så manlig... :)

/Åke

2009-09-11 @ 00:06:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback