En röst från det förflutna

Jag har alltid varit fascinerad av historier och berättande, och hur man kan få fram ett budskap genom en berättelse. Jag använder mig ofta av historier för att ge andra kunskap. När jag förläser om homosexualitet så berättar jag min historia för eleverna om hur jag insåg att jag är homosexuell och hur jag hanterade detta. När jag försöker lära ut hur man hanterar kunder på bästa sätt till mina arbetskompisar så brukar jag dramatisera en historia kring det jag vill få fram. I mitt sommarpratarprogram hade jag en mängd berättelser för att föra ut ett budskap till lyssnarna. Många av mina blogginlägg är små historier om hur jag insett saker i mitt liv. Jag har alltid gjort på detta sätt men jag vet inte om hur det kom sig att jag började med det eller när jag började. Men så idag när jag tittade på en film så uppenbarade sig ett minne från när jag var 11-12 år. I filmen spelade de upp ett band där en röst berättade om någon söm hänt. Och då kom jag ihåg att när jag var 11-12 år gammal så gick jag runt i morfar och mormors hus med en bandspelare och beskrev varje rum i huset och hittade på en historia om varje rum. Jag vet att min mormor sparade dessa bandinspelningar men vart de kan vara idag har jag inte en aning om. Morfar och mormor är sedan länge döda och jag har ingen kontakt med min familj. Men, det vore onekligen kul att lyssna på inspelningarna igen och höra sin egen röst från det förflutna.


Kommentarer
Postat av: Victoria Nordin

Jag började läsa din blogg först ikväll Åke. Nu kan jag inte sluta.. :)

2009-09-21 @ 00:12:23
Postat av: J. Åke Englund

Va kul att du hittade hit ;)

/Åke


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback