Reaktioner

Jag har haft en dag fylld av rektioner på mina tidningsartiklar, nästan så att jag blivit mållös. Det började när jag varit på lunch och jag gick tillbaka till arbetet. En man som läst min artikel om filmen ”Milk” stoppade mig och pratade om hur viktigt det jag som lyfte fram i artikeln om homosexuellas historia var, tacksam över hans positiva respons och ovillig att avbryta hans berättelse om hur det varit när han var ung blev jag försenad. På jobbet fick jag en kram av en kvinna som läst min artikel om våld mot homosexuella. Lite senare fick jag ytterligare en kram av en kvinna som läst min artikel om våld mot homosexuella, när hon släppte taget om mig så torkade hon bort tårar som runnit längs hennes kinder. När en äldre dam plirade mot mig, log det innerligaste leende jag sett på länge och sa att hon läser allt jag skriver så var jag tacksam för att det räckte med ett tack och en lätt bugning från mig. Det kändes svårt att bemöta kvinnan som grät, känner inte att jag skapat något som är värt tårar. Men lite smickrad är jag allt.


Kommentarer
Postat av: Susanne

Kul med positiv respons! Men jag är inte förvånad för själv älskar jag dina artiklar och blogginlägg. Innehållsligt och språkligt är det du skriver en svensklärarens dröm (talar av egen erfarenhet). Ser alltid fram emot att läsa din blogg och blir nästan (men bara nästan) besviken om du inte skrivit något nytt. Bli inte för självkritisk utan lita på din förmåga att skriva!

2009-10-08 @ 17:06:10
Postat av: Tord Lundborg

Du kan gott ta åt dig och vara lite smickrad ;-) Du gör det jättebra!

Postat av: J. Åke Englund

Tack Susanne, lovar att inte bli för självkritisk (vet om att jag har en tendens till det...)

tacksam för att du läser min blogg ;)

/Åke

2009-10-10 @ 00:29:00
URL: http://akeenglund.blogg.se/
Postat av: J. Åke Englund

Tack för berömmet Tord :)

/Åke

2009-10-10 @ 00:30:07
URL: http://akeenglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback