I nattens nakenhet

När jag gick ut med hundarna efter jobbet så sken fullmånen så starkt att gatan tycktes upplyst. Den molnfria himlen och de regnvåta gatorna gav ett spökligt intryck. De nakna träden vars fallna löv låg klistrade längs husväggar sträckte sina grenar mot himlen likt gigantiska händer famlandes efter månens strålar. Klockan utanför urbutiken i mitt hus tickade i nattens tystnad och jag hade inte blivit det minsta förvånad om jag sett skuggan av en människa som förvandlades till en nattens varelse. Kunde nästan höra en varg yla i natten.


Kommentarer
Postat av: Susanne

Det skulle vara en perfekt inledning till en thriller...

2009-10-05 @ 14:06:16
Postat av: J. Åke Englund

Bär med mig en konstant dröm om att skriva en bok och inspirationen finns där, att få det gjort är en annan sak...

/Åke


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback