Stolt

Jag har följt en vän sedan något år tillbaka under hans process att berätta för omgivningen om sin homosexualitet Jag har lyssnat, berättat om mina erfarenheter och försökt finnas med i bakgrunden. Jag har speglat mig i mina egna upplevelser, jag har varit stolt och glad över hans framsteg men också varit lite orolig ibland. Jag har försökt att ge honom det stöd och den uppmuntran jag själv aldrig fick under de viktigaste ögonblicken i min komma ut-process. Och nu har han berättat för sin familj, vilket naturligtvis var ett stort ögonblick (för oss båda) men det gick jättebra. Och för att markera och fira detta så gav jag honom en bok om just "Komma ut-berättelser" häromdagen. Att komma ut, att berätta om sin homosexualitet skildras ofta som något jobbigt och det är så sällan det ses som en viktig händelse, en sak värd att fira. Vilket jag faktiskt tycker att det är. Så det kändes riktigt bra att få ge honom boken. För jag är riktigt stolt över honom och hans framsteg.  

Kommentarer
Postat av: Anders

Yay! Bra gjort, båda två!

2009-11-23 @ 16:57:49
Postat av: Creutz

Fint!



Fick själv en bok när jag kom ut för några kompisar. Carl von Linnés sexuallära... :)

2009-11-23 @ 18:53:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback