Har du?

Träffade en gammal lumparkompis och hans familj under söndagen. Som regel går det lång tid mellan gångerna vi träffas men det är lika kul varje gång och det känns som om det inte förflutit någon tid sedan vi träffades senast. Vid ett tillfälle pratade jag med hans son och vi kom att diskutera olika sporter och han frågade mig om jag orienterat någon gång? Mitt svar blev att jag testat någon gång i grundskolan men inte sedan dess. Han frågade vidare om jag spelat hockey någon gång? Jag svarade att jag aldrig spelat hockey, det närmsta jag kommit hockey var när de hälsade på i Borås senast och jag såg dem spela hockey… Han frågade om jag spelat fotboll och jag svarade att jag spelat det några gånger när jag gick i grundskolan. Ibland kan jag känna att jag förlorat så mycket när jag undvikit sport och gymnastik under hela min uppväxt och i mitt vuxna liv. Tragiskt nog så har jag undvikit sport och gymnastik huvudsakligen för att jag varit rädd för att min homosexualitet skulle bli tydlig eller avslöjas i idrottssammanhang. Jag kan känna att jag hade vunnit på att delta i idrott och lagsporter, tror att det hade påverkat min självkänsla positivt. Att börja med en sport eller testa en ny sport, lagsporter i synnerhet, känns inte lika lätt i vuxen ålder. På gott och på ont så saknas det tryck som fanns från omgivningen på att delta i lagsporter som fanns när man växte upp.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback