Göra fel

När jag var och träffade min uppdragsgivare på Borås Tidning idag så pratade vi lite om en planerad artikel och om att utveckla mitt skrivande. I princip var det bara positiva nyheter och vi pratade om att gemensamt gå igenom mina texter och hitta konstruktiva sätt att bli bättre på att skriva, något som jag funderat på att jag skulle vilja arbeta med. Vi pratade även om att jag ska bredda fältet lite och skriva om annat än homorelaterade ämnen, något jag gärna gör även om ”homo” är mitt stora intresse. Men trots att det inte var något att vara rädd för så gjorde sig mitt stammande från tonåren påmint och inte nog med att jag stammade, orden kom ut i fel ordning och jag kände misslyckad. Grämde mig på väg därifrån och bannade mig för att jag som 38-åring inte kan slappna av. Grämde mig över att den gamla Åke gjorde sig påmind, jag som knappt har stammat sedan jag var tonåring. Men som min chef på jobbet säger: Jag kan inte vara ”Mr 100%” utan jag måste istället tillåta mig göra fel och acceptera det.


Kommentarer
Postat av: Susanne

Håller med din chef. Du är bara människa Åke och det finns inga perfekta människor. Den som tror att hon/han är perfekt stannar i sin utveckling och vem vill det? Lycka till med att vidareutveckla ditt skrivande!

2009-11-10 @ 16:10:10
Postat av: J. Åke Englund

förstår vad du menar, ser mig inte som perfekt på något sätt men jag lever med känslan av att jag måste vara perfekt för att "bli godkänd" i livet.

och eftersom det inte går att vara perfekt och eftersom ingen är perfekt så kan jag kämpa för evigt utan at lyckas, inte vidare konstruktivt...

take care :)

/Åke


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback