Bruten cykel

När det går ett tag mellan mina föreläsningar så brukar jag drabbas av tvivel på om jag ska fortsätta med mina föreläsningar, varför jag föreläser och om jag fortfarande har något kvar att ge. Och den senaste tiden har jag funderat en del på om jag ska fortsätta med föreläsningar eller inte, och jag har inte föreläst sedan innan sommarlovet. Så mitt tvivel kommer enligt min föreläsningscykel som består av säkerhet och motivation under vissa perioder och osäkerhet och motivationslöshet under andra perioder. Men idag när jag var på en kurs och utsattes för/gavs möjligheten att stå framför en grupp och redovisa ett arbete så kände jag mig lugn och självsäker när jag stod framför gruppen. Att jag dessutom mötte en lärare som regelbundet anlitat mig och som redan nu ville boka in mig för en föreläsning i januari gjorde mig taggad och motiverad så jag längtar redan.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback