Varför är inte du i Stockholm?

En kund frågade mig varför jag inte var i Stockholm ännu, jag kände mig lite osäker på vad han kunde mena och varför jag skulle vara i Stockholm, men jag höll god min och sa att det inte gick att få ledigt från arbetet. Eftersom jag är känd för att arbeta konstant så var detta ingen överraskning för honom och jag fick några extra sekunder på mig att lista ut vad han kunde mena med att jag skulle vara i Stockholm. Och så slog det mig. Det är ju Pride i Stockholm, och varje år vid den här tiden brukar jag få frågan varför jag inte är i Stockholm. En del av mig tycker att det är lite lustigt att man bara antar att jag åker till Stockholm och Pride bara för att man vet om att jag är homosexuell, som om alla homosexuella vallfärdade till Stockholm och på Pride likt religiösa på sin pilgrimsfärd. En annan del av mig ser det som ett slags intresse, omtänksamhet och engagemang för mig och mitt liv. Samtidigt så blir det en öppning, en möjlighet till att samtal, vilket är något som jag alltid uppskattar. Och jag får en möjlighet till att ge min syn på Pride, en möjlighet att lära ut om vad Pride är och hur det uppkommit. Jag brukar säga att det inte är någon fara med mig då jag inte kan få ledigt från jobbet. Jag har ju varit på Pridefirandet i New York, staden där allt började.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback