Frukt är inte godis

Efter nästan tre veckor hade jag min första lediga dag och bestämde mig för att gå på bio. Eftersom jag mestadels arbetat sedan jag kom hem från New York så har jag inte gått på bio sedan jag bestämde mig för att tillfälligt sluta med läsk och godis. Och för mig har läsk och godis alltid varit en del av bioupplevelsen så det blev en riktig utmaning men jag bestämde mig för att stå fast vid att inte dricka läsk och äta godis, även om jag överskridit 21 dagar utan läsk och godis. Jag har läst att det tar hjärnan 21 dagar att skapa en ny vana men eftersom jag försöker bryta en vana så vill jag fortsätta ett tag till för att vara helt säker. Så för att fortsätta på min utstakade bana så tog jag tillfället i akt att arbeta på min karaktär och gick till Hemköpsbutiken tvärsöver gatan där jag köpte en Ramlösa, ett äpple och en banan. Och jag kan bekräfta det som alla barn vet, frukt är INTE godis.


Kommentarer
Postat av: Herr Kastö

Om inte annat så beundrar jag dina ambitioner, och dina dryga tre veckor... Men det är väldigt sant - har försökt ibland vid kvällsmys hemma, att äta lite uppskurna morötter, äpplen, och melonbitar istället för kakor och godis... - gott må det vara - men inte är frukt godis, inte...

2009-07-21 @ 13:52:14
Postat av: Hanna

Men kan du inte äta nötter då? Cashewnötter är ju både nyttigt o gott.. lite mer godiskänsla än frukt, tycker jag iaf =)

2009-07-24 @ 09:18:19
Postat av: J. Åke Englund

Nötter är godkänt :)

/Åke

2009-07-27 @ 23:56:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback