En ny sinnesstämning

Sedan jag började arbeta igen efter semestern har jag en större acceptans och är gladare och trevligare mot den kategori av kunder som är mer speciella och krävande på arbetet än kunder överlag. Detta trots att denna grupp är otrevlig, egoistisk och respektlös. Jag vet inte om det är för att jag är utvilad efter semestern, om det är för att jag funnit en inre acceptans för att de är som de är, eller om det är så att jag funnit att ett glatt och trevligt bemötande av denna grupp av otrevliga, egoistiska och respektlösa gör mötet smidigare. För även om mitt nya än mer glada och trevliga bemötande inte på något sätt får dem att inse att de är otrevliga, egoistiska och otrevliga utan kanske tvärtom visar dem acceptans trots sitt beteende så blir min situation enklare. Istället för att lägga energi på att denna grupp av kunder faktiskt behandlar mig respektlöst och känna mig sårad så fokuserar jag att känna glädje, utstråla glädje och få ögonblicket att gå över. Och det fungerar väldigt väl för mig då dagen blir lättare när jag inte hakar upp mig deras uppförande. En av dessa kunder har märkt av min förändring och ser förvånat på mig nästan varje dag, lägger huvudet på sned och undrar om något har hänt. Men Åke bara ler...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback