Det bortglömda ordet

För ett tag sedan var jag och fikade med en vän. Under vårt samtal försökte jag hitta ett ord men jag kunde bara inte komma på det "rätta" ordet utan jag fick nöja mig med en synonym för det ord som jag tappat bort. När jag inte kan komma på rätt ord eller om det är något annat som jag glömt så är det som att en del av hjärnan arbetar konstant tills jag hittar rätt ord, eller tills jag kommer på vad jag glömt. Och mycket riktigt så vaknade jag en natt av att jag kom på vilket ord det var som jag glömt. Nöjt somnade jag om, och vaknade dagen efter utan att komma ihåg vad jag kommit ihåg. Irriterad började jag om processen med att försöka hittade det saknade ordet. Några nätter senare vaknade jag och kom ihåg ordet, somnade nöjt om och vaknade missnöjd, då jag naturligtvis glömt bort ordet igen.
För några dagar sedan hittade jag ett arbete som skulle passa mig perfekt, något som jag verkligen skulle vilja arbeta med. Det kom något emellan och jag glömde bort vad för arbete det var... så nu går jag och hoppas på att jag ska vakna upp mitt i natten och komma ihåg vad det var för arbete som skulle passa mig så perfekt. Nu har jag förberett mig med ett block och en penna vid sängen. Behöver jag lägga till att jag fortfarande inte kommit på vilket ordet var?   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback