Åke om hundra år

Jag har gjort intervjuer med tv, tidningar och radio vid fler tillfällen än vad jag kan komma ihåg, oftast med anledning av mitt arbete för homosexuellas rättigheter, så att bli intervjuad är inget som jag är ovan vid. Och nu är det aktuellt med en till intervju, men till skillnad mot i vanlig fall så har jag fått frågorna via mail och ska även författa mina svar och skicka dem via mail. Detta innebär att jag får full konroll över de publicerade svaren, vilket inte tillhör vanligheterna då man oftast aldrig riktigt kan veta hur journaslisten lyckas formulera det man sagt. En av frågorna var vad jag vill att man ska komma ihåg mig för om 100 år och jag har fastnat i mina egna formuleringar. Det blir lätt högtravande och allmängiltigt. Samtidigt är det en fråga som tål att tänkas på, kanske inte en fråga som man bär med sig när jobbar ett kvällspass i kassan på ICA. Samtidigt så kanske det är just en fråga man bör bära med sig när man jobbar ett kvällspass i kassan på ICA.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback