Musik för Ögonen




På samma sätt som man ibland kan sakna en låt som man tycker om så kan jag sakna en film som jag tycker om. På samma sätt som musik kan försätta mig i en viss stämning kan en film försätta mig i en viss stämning och jag kan känna ett sug efter att se en viss film när jag är på ett visst humör. Idag när värmen var tryckande och man nästan saknade ett stilla regn som skulle rensa luften så kände jag ett sug efter att se filmen "Stekta gröna tomater" som jag sett fler gånger än vad jag kan komma ihåg. När jag känner mig barnslig så brukar jag se "Dödskallegänget" och när jag känner mig ensam så brukar jag se "Passion! Vänskap! Längtan!" På något sätt så har filmerna blivit något mer än bara filmer. De har blivit en trygghet, en återupplevd känsla. Film är som musik för mina ögon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback