Mot friheten

Strax innan jag skulle börja mitt arbetspass så flög en fågel in på lagret och jag och en arbetskompis försökte få ut fågeln från lagret. Efter en stunds jagande var fågeln instäng i ett hörn och jag lyckades på tag på den efter att ha klättrat över en hög med kartonger. Jag höll den i mina händer och gick mot utgången med den, när fågeln pep så talade jag lugnande till den trots att den antagligen inte förstod mig. Väl framme vid porten till lagret kastade jag den upp i luften och utan ett ögonblicks tvekan så flög den mot den ljusa himlen. När jag släppte fågeln så kändes det både vackert och poetiskt att ha fångat den, talat lugnande till den och slutligen gett den dess frihet åter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback