Han är homosexuell!

Tre killar ställde sig i min kö, de var uppenbart ganska påverkade av alkohol men det var inget konstigt då det var fredagskväll. En av killarna, den högljudda, gick och pratade i mobiltelefon så han hamnade en bit bakom de andra. När de andra betalade sina varor så kom han fram och hejade på mig med mitt namn som om han kände mig, och som en bekräftelse på att han kände mig utöver att han handlar av mig i kassan på ICA så frågade han om jag kom ihåg honom från skolan där jag föreläst för honom. Och även om jag träffar flera hundra elever per termin så slumpade det sig så att jag kom ihåg honom så jag svarade ja. Hans kompisar såg frågande ut så han berättade att jag föreläst på hans skola, han vänner frågade varför jag föreläst på skolan och de fick till svar att jag är homosexuell! En av killarna såg riktigt imponerad ut över att jag var homosexuell och tittade på mig ett ansiktsuttryck som om jag utfört en stor bedrift i stil med att bestiga Mount Everest i högklackat, han såg både chockad och imponerad ut. När de gick ut ur butiken så ropade alla "Hej Åke!" och när de nästan var ute så hörde jag en av killarna ropa "Puss Åke!".
När killen hade deklarerat min homosexualitet så hade han gjort det inte bara för sina vänner utan även för de andra som stod i kö för att handla så ett gäng med tonårstjejer log stort och blinkade mot mig, en pensionär som stod i den andra kön såg allmänt glad ut över den uppsluppna stämningen så när han gick så vände han sig om och höjde sin bunt med krondill mot taket och ropade ut: Nu ska jag äta kräftor, det är gott! Jag ropade glatt tillbaka att det lät gott och önskade honom en trevlig helg. Resten av kunderna som stod i kö log mer än vanligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback