En kväll av tacksamhet

Efter att ha jobbat under kvällen i den tryckande värmen så tog jag mig en dusch efter jobbet. När jag skulle göra te så upptäckte jag att mjölken var slut så jag gick till den dygnetrunt öppna jourbutiken, väl där så fick jag en godisbit som gåva för att jag handlade hos dem trots att vi i mångt och mycket är konkurrenter. På vägen därifrån gick jag förbi en restaurang som höll på att stänga för kvällen och vi småpratade glatt med varandra, sommarnatten var fortfarande varm trots att klockan var efter 11 och ett stilla regn hade precis gjort gatorna blanka innan det upphört så luften var fräsch och jag fylldes av av en tacksamhet inför livet, trevliga människor och hur bra jag har det. Det är först under de senaste åren som jag kommit att fyllas av denna känsla av tacksamhet inför livet och det känns gott.

Kommentarer
Postat av: Annie

Jag brukar också tänka tacksamhetstankar. Man blir nog en bättre människa då.. Det är min teori!

God natt!

Postat av: J. Åke Englund

Hej Annie,

jag håller med dig, tror också att tacksamhetstankar gör en till en bättre människa, man mår bättre själv i alla fall :)

2009-08-10 @ 23:21:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback