Retorikkurs för en autodidakt

Efter att ha föreläst i nästan 15 år har jag idag börjat en kurs i retorik. Det kan tyckas lite paradoxalt att gå en kurs i konsten att tala när jag arbetat praktiskt med det under så många år, förutom en kort kurs i att skolinformera så är jag helt självlärd. Men kunskap är makt och makt är trygghet. Redan under första kursdagen så lärde jag mig saker som jag kan använda mig av för att göra mina föreläsningar bättre. Den största vinsten med kursen är dock att hitta former och sätta ord på det jag redan gör när jag är ute och föreläser. Jag växer i min roll som föreläsare och jag kan använda mig av kunskaperna från kursen såväl under mina föreläsningar som på personalmöten med jobbet. Framför allt ger kursen mig inspiration och jag riktigt längtar efter nästa personalmöte med jobbet.


Jag är tacksam för:

·         Kursen i retorik som jag nu börjat i.

·         Att jag fick kasta snöboll med Tobbe.

·         Att jag ska gå på bio två gånger i helgen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback