Reportage om det obefintliga

Jag har varit i diskussioner om ett reportage med en journalist kring nöjes- och kulturlivet i Borås för homosexuella, iden har väckts ur RFSL:s kommunundersökning då Borås utsågs till Sveriges HBT-vänligaste kommun. Sedan vi diskuterade iden första gången så jag känt mig kluven då jag å ena sidan tycker att nöjes- och kulturlivet är det område där jag tycker att det finns störst möjligheter att öka acceptansen för homosexuella och samtidigt öka livskvaliteten för homosexuella. Kluven för att å andra sidan så känner jag att nöjes- och kulturlivet för homosexuella i Borås känns ganska obefintligt. Så samtidigt som jag känt mig kluven till att medverka i ett reportage om kultur och nöjeslivet för homosexuella i Borås så har jag varit intresserad av att göra reportaget för att jag så länge irriterats av bristen på nöjes- och kultur av, för och med homosexuella. Så idag mötte jag journalisten och vi bytte några ord i kassan samtidigt som han handlade, och genast kändes det som att vi kan hitta en bra vinkel på iden. Och i synnerhet då jag känner att han har förvaltat våra samtal väl i tidigare intervjuer så känner jag att det kan bli något bra av även detta. Ser med spänning fram mot detta reportage.


Jag är tacksam för:

·         De nya utmaningar jag får genom mitt arbete.

·         Att jag fick en tid på fredag, behöver timmarna för att få ihop pengar till San Fransisco

·         All tid jag får tillbringa med dem jag verkligen tycker om.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback