De små sakerna

Jag läste ett reportage i måndagens Göteborgs-Posten som jag ville använda mig av i mitt arbete för homosexuellas rättigheter, men jag glömde kvar tidningen på ett café och jag sökte på nätet efter reportaget men det publicerades inte på nätet. Funderade på hur jag skulle göra för att hitta texten och jag kom ihåg att en stamkund, som handlar hos mig nästan varje kväll, arbetar på Göteborgsposten. Så när han kom in och handlade under kvällen så frågade jag honom om han kunde tipsa mig om hur jag skulle gå tillväga för att få tag på ett exemplar av tidningen. Han berättade att det inte var något problem och att han kunde hjälpa mig att få tag på ett exemplar. En stund senare kom han tillbaka för att handla något han glömt och med sig hade han ett exemplar av tidningen som jag frågat honom om. Hans gest att ordna ett exemplar av tidningen var enkel handling som inte krävde något stort av honom men som betydde mycket för mig. Min tacksamhet och glädje över att få tag på tidningen var ersättning nog för honom. Något så enkelt som att få en gratis tidning, den kontakt som kunden och jag har de kvällar vi möts på mitt arbete och de korta samtal vi har vid dessa möten fyller mig med en glädje och livskvalitet som tycks uppfylla hela min varelse. Små enkla saker som gör så mycket.


Jag är tacksam för:

·         Att jag fått tidningen med reportaget jag sökt efter.

·         De erfarenheter jag fått under dagens föreläsningar på Bodaskolan.

·         Att ett problem som jag haft på arbetet löste sig så smidigt.


Kommentarer
Postat av: Benny

Fick inte tillfälle att hälsa på dig när jag var och handlade ikväll. Men jag önskar dig en trevlig helg och en suverän påsk.

2008-03-20 @ 22:03:09
Postat av: Åke Englund

Tack :)
Glad Påsk!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback