Att välja fokus

En tjej som jag hjälpt med hennes skolarbete om homosexualitet berättade för mig idag om hur det går med hennes skolarbete. Bland annat har hon pratat med sin handledare om skolarbetet och denne hade påpekat att mycket i hennes skolarbete och i samhället i allmänhet som rörde homosexuella var problemorienterat. De hade diskuterat varför det ofta är så och hur man kan se möjligheter istället. All fixering vid problemen med att vara homosexuell är något som jag irriterat mig på under en längre tid och jag söker ständigt positiva och uppbyggliga vinklingar på att leva som homosexuell. Att handledaren lyfte upp problematiken med att fixera vid det negativa ger hopp om en positivare framtid.


Jag är tacksam för:

·         Att min gamla vän Carla besökte mig idag.

·         Att jag får vara delaktig i anställningsprocessen på mitt arbete.

·         Butiksbiträdet som skämtsamt bugar varje gång han träffar mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback