Att visa känslor offentligt

Jag var på restaurang med en kille på nyårsdagen. Vi hade allmänt trevligt och pratade om allt möjligt, vid ett tillfälle tystnade vi och såg varandra i ögonen. Vi kysste varandra lätt och fortsatte vår måltid. Efter en stund berättade killen hur förvånad han var över att träffa någon som var så avslappnad över att visa känslor offentligt och därigenom vara öppen med sin homosexualitet. Jag som inte hade tänkt så mycket på vad jag gjorde, utan bara följt mina känslor blev mest förvånad över hur lite jag tänkt på att jag, genom att visa känslor därigenom också var öppen med min homosexualitet. Jag blev också förvånad över att den här killen, som lever i Stockholm, var så ovan vid att man visar känslor offentligt och därigenom visar sin homosexualitet. Utan att han kommer till en stad i Borås storlek och här möter någon som är mer öppen om vem han är, än vad han mött i hela sitt liv i Stockholm.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Inte så konstigt om han tror att det kan bli nåt mellan er när du kysser honom offentligt! vad skulle du själv tro...? :-)

2008-01-05 @ 15:32:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback