Att beskriva en tekanna

Jag och en vän var på restaurang en kväll och under måltidens gång kom vi att diskutera skrivande. Vi har sedan länge diskuterat att skriva något tillsammans, men det har aldrig blivit av att vi satt oss ner och verkligen försökt oss på samarbetet som vi så ofta talat om. Under samtalet utmanade han mig att beskriva tekannan med en teblomma i, som stod på bordet framför oss. Jag fick lite panik och kunde inte prestera en beskrivning, kunde inte finna orden att beskriva något så enkelt som detta. Vi skrattade åt det hela och samtalet fortsatte att handla om andra saker men jag har inte kunnat släppa den irritation jag kände inom mig över att jag inte kunde finna orden. Jag som älskar ord. Denna irritation har övergått till att bli en meditativ utmaning och när jag får några ögonblick över så brukar jag blunda och visualisera tekannan framför mig i fantasin. Med tiden har min mentala skulptering av denna tekanna med blomman slår ut sina blad kommit att bli en meditativ övning som ger mig ro och avslappning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback