Teorier kring att vara trevlig

Jag har blivit tillfrågad om att skriva något till personaltidningen. En uppgift som jag själv funderat på men inte erbjudit mig att göra, någon form av blyghet kanske. Men nu har jag i alla fall blivit tillfrågad och jag är glad över uppgiften. Samtidigt ger den mig viss betänksamhet då jag inte riktigt vet hur jag vill skriva, jag vet på ett ungefär vad jag vill skriva men inte riktigt hur jag ska uttrycka mig. Jag vill skriva om hur jag tänker kring att vara trevlig, hur jag tänker kring mötet med kunden och hur jag gör. Men samtidigt så är jag rädd för att verka "för mycket" eller för "föreläsande". Jag har helgen på mig att formulera en text så jag får skriva i tankarna samtidigt som jag jobbar då jag stänger hela helgen.


Kommentarer
Postat av: Benny

Det handlar väl mycket om att man trivs med sina arb. kamrater,arb. uppgifter och att man känner att företaget är vi och inte dom. I ert fall är ju kunden den som är viktig. ingen kund ingen lön. Det är lätt att le om man trivs med sitt arbete. Ha de!

2008-02-02 @ 07:49:14
Postat av: Tobias

YOU CAN DO IT!

2008-02-02 @ 13:43:06
Postat av: Åke

Hej Benny!
Visst är det lätt att le om man trivs med sitt arbete, min tanke är att kunna ge mina medarbetare verktyg för att kunna få kunder att känna sig välkomna. Börjar få lite struktur på min text till personaltidningen nu, ska försöka få det till en artikelserie tänkte jag. Mycket skrivande nu...

2008-02-02 @ 23:00:21
Postat av: Åke

Tack Tobias!
Din uppmuntran ger bränsle till min inspirations eld :)

2008-02-02 @ 23:02:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback