Det goda reportaget

Jag tror i mångt och mycket på det goda exemplet, den goda förebilden. Tyvärr handlar allt för mycket i livet om det dåliga exemplet, den negativa ledaren. Detta gäller i synnerhet det offentliga samtalet om homosexuella. Så det var med stor glädje som jag läste ett reportage i Svenska kyrkans tidning "mellan himmel & jord" om könsneutrala äktenskap. Funderar på att skriva något till Borås Tidnings debattsidor för att just lyfta fram detta goda exempel på kristna ledare som är positiva till könsneutrala äktenskap. Skönt med lite positivitet till skillnad mot de kristna som märks mest i debatten.


Jag är tacksam för:
·         Artikeln i "mellan himmel & jord" om könsneutrala äktenskap.

·         Mannen som sa "all heder åt mig" för att jag vunnit årets HBT pris.

·         Arbetsresan till Toronto.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback