Att förbli jordad

Från det att jag delade hiss med en granne när jag på väg ut med hundarna på dagens första promenad och dagen igenom har jag fått gratulationer till att jag vunnit årets HBT pris, positiva reaktioner på radiointervjun i Radio Sjuhärad och mött människor som berättat hur mycket de uppskattar att jag alltid är så trevlig och ger ett så bra bemötande. Jag som blev lite orolig för att jag skulle få mycket att leva upp till när jag var med i Citybutikernas reklamblad under rubriken "Åke tror på leendet". Men det har inte varit några problem utan tvärtom så känns det som en uppåtgående spiral vilket gör att jag ler än mer och möts av än mer leende och trevliga människor. Har under några veckor haft en mediaspinn som flutit på ganska bra, det går några dagar mellan intervju mellan intervju och publicering så jag hinner hämta andan. På måndag är det dags för ett nytt projekt med Borås Tidning... Man skulle lätt kunna bli dryg och självgod av all uppmärksamhet och ibland brukar jag le för mig själv och tänka på en av mina äldsta vänner som tyvärr inte bor i Borås, om han hade varit här så hade han med all säkerhet tagit ner mig på jorden om jag visat tecken på att bli dryg och självgod. Men som tur är så ligger det inte för mig så jag känner mig ödmjuk och tacksam inför hela den upplevelse jag går igenom för tillfället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback