Uppskattning

Jag fick en bukett blommor av en kund, hon gav mig buketten för att jag alltid är så trevlig, glad och för att jag alltid ser henne. Det kom lite oväntat och jag blev så glad över blommorna att jag kramade henne spontant. Efter att ha kramt henne spontant blev jag generad och det kändes som att mina öron var satta i brand, vi släppte taget om varandra och tog varsitt steg tillbaka. Jag tittade oavsiktligt ner i golvet när jag tackade henne för buketten och det ramlade varor ur hennes fullpackade påse när hon tog tag i den. Likt två generade tonåringar sa vi hej och hon gick ut genom butikens dörrar och försvann ut i den mörka och vårvarma aprilkvällen.


"En gåva är precis så mycket värd som den kärlek med vilken den är utvald"

-Thyde Monnier


Kommentarer
Postat av: Petra

Ramlade på din blogg och tänkte bara säga att det var kul att läsa! :)
Gillar citaten, man blir förundrad över hur mycket klokt som sagts :)

Ha det bra

Postat av: Tobias

I'm back.

Kanske uppstod en pytte liten gnista mellan er =) haha

2008-04-18 @ 19:58:05
Postat av: Åke Englund

Hej Petra
Kul att höra att du uppskattar mitt skrivande :)
/Åke

2008-04-21 @ 00:16:06
URL: http://akeenglund.blogg.se
Postat av: Åke Englund

Hej Tobias :)
Kul att du är tillbaka, har hört rykten om att du är solbränd och ännu snyggare...
Hoppas vi ses snart ;)
/Åke

2008-04-21 @ 00:17:30
URL: http://akeenglund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback