Tolkningar av tecken

En vän till mig tolkar tecken i saker och ting omkring sig, jag är lite mer skeptisk men vi har intressanta samtal kring tolkningar. Och så idag när jag gick på stan så stod det en röd telefon på en soptunna. Den stod onekligen ut i den vanliga stadsbilden och jag började fundera på varför den stod där. Den mer logiska och skeptiska sidan av mig kom snabbt fram till att någon valt att slänga en gammal telefon och då den varför stor för att kunna slängas i soptunnan, gjorde man valet att ställa den på soptunnan istället. Men så började jag leka med tanken på att tolka den som ett tecken och fundera på hur man kunde tolka den. Eftersom det var en telefon och den var röd så tolkade jag det som att jag skulle få, eller själv ringa, ett viktigt samtal. Då telefonen var gammal tolkade jag det som att samtalet skulle handla om något från det förflutna. Även om jag burit med mig bilden av den röda telefonen under dagen så har jag inte lagt så stor vikt vid tolkningen av telefonen som ett tecken utan valt den kanske mer logiska och skeptiska förklaringen.


Igår kväll kom en kille och hans tjejkompis in och handlade, jag har sedan många år haft känslor för killen men det har inte utvecklats till att bli något, men varje gång jag träffar honom så känner jag mig som en förälskad tonåring oavsett hur lång tid det gått sedan jag senast träffade honom. Efter arbetet så gick jag ut med hundarna och jag träffade då killen och hans tjejkompis igen, de hade satt sig ner för att ta en cigarett och satt kvar när jag gick på min hundpromenad efter arbetet. Vi pratade om vad som hänt sedan vi träffades senast och jag kände mig lite mer avslappnad än vad jag gjort på arbetet. Nu ikväll kom de in på mitt arbete igen och jag frågade om de skulle röka ikväll också, de skrattade och sa att de inte visste men vi kanske skulle komma att träffas. Så efter arbetets slut gick jag samma promenad med hundarna som jag gått igår, jag tänkte för mig själv att om de satt och rökte på samma plats som igår så skulle jag ta det som ett tecken, ett tecken på att det fanns ett intresse av mig. När jag kom fram till platsen där jag träffade dem igår så var det ingen där. Jag bestämde mig för att vara skeptisk mot att tolka tecken utifrån att de inte var på platsen. Någon hade valt att slänga en telefon för att den var gammal och killen som jag är förtjust i hade valt att gå hem efter att ha handlat.


"En del saker måste man tro på för att man skall kunna se dem"

- Ralph Hodgson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback