Till en vän

En vän till mig förlorade sin hund idag. Han förlorade sin hund. När jag skrivit meningen så känns den så tom, så intetsägande. Att förlora låter som en dålig omskrivning, ett sätt att förta verkan av sorgen, ett sätt att göra det ofattbara hanterbart. Även om jag inte tror att jag kan komma i närheten av att förstå vad han känner, så kan jag tänka mig den otroliga smärta och sorg som han genomgår. Jag behöver bara gå till mig själv och den rädsla jag känner då mina hundar börjar bli till åren. Den bävan jag känner inför den dag då de inte finns mer känns som att titta ner för ett stup utan slut. Jag kan inte föreställa mig ett liv utan dem men jag vet att den dagen kommer.


"Försök att leva så att till och med begravningsentreprenören sörjer dig när du dör"

-Mark Twain


Kommentarer
Postat av: Benny

Finns det nåt vettigt sätt att säga att nån är död? Förlorade och att någon gått bort??? Är väl 2 uttryck som inte är så lyckade. Förstår din rädsla att dina hundar är till åren men försök att vända på det och njut av den tiden du har med dom istället.

2008-04-09 @ 07:16:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback