Sju dagar

Retorikkursen jag går i börjar närma sig slutet och vi har nu bara en gång kvar. Till sista lektionen har vi fått i uppgift att framföra ett nyskrivet tal, vi har fått ett antal ämnesförslag men det är också okej att hitta på ett eget ämne att hålla ett tal om. För att ge mig själv en utmaning och samtidigt dra nytta av kursen så har jag bestämt mig för att hålla ett tal om varför vi ska uppmärksamma Internationella Dagen Mot Homofobi, IDAHO. Så nu har jag sju dagar på mig att finna argument, ordna talets innehåll, hitta de rätta orden och att memorera talet så att jag kan framföra det inför mina kurskamrater på ett övertygande sätt.


"Ingen dårskap är större än den att vilja gripa sig an med att förbättra världen"

-Moliere


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Tror inte att det blir några som helst prolem för dig där, du är ju otroligt bra på att tala inför grupp!

Postat av: Åke Englund

Tack Rebecca :)
Håller på och filar på texten nu...
/Åke

2008-04-12 @ 00:14:38
URL: http://akeenglund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback