Dåligt morgonhumör

Jag har ett morgonhumör som inte är av denna världen. Mitt morgonhumör är vida känt bland vänner och bekanta och till och med när jag kämpar till mitt yttersta och upplever mig själv som en ängel som stiger fram ur morgondimmorna, så skiner mitt dåliga morgonhumör igenom. Innan jag tagit min morgondusch så är det inte ens värt att tilltala mig för då finns risken att jag biter av huvudet på den som tilltalar mig. Så i morse när jag skulle stiga upp 05.45 för att jobba ett morgonskift på mitt arbete så satt jag och åt frukost framför tv:n när det visar det sig att Kanal 5 visar Americas funniest home videos. Och från att vara vresig och arg gick jag till att gråta av skratt. Att börja dagen med att se folk som ramlar och slår sig höjde mitt humör lika mycket som morgonduschen. Den enda sanna glädjen är skadeglädjen, eller...


"Många människor betraktar sig som muntra och glada till sin natur, därför att de skrattar åt sina medmänniskors missöden"

-Thorvald Gahlin


Kommentarer
Postat av: Benny

om tolkar dina sista inlägg här så är du ganska trött och sliten. Ta en veckas semester utan laptop och telefon. Tänk på annat än arbete,föredrag och artiklar och kom tillbaka med laddade batterier. Men jag kan ha fel?

2008-04-26 @ 07:42:50
Postat av: Åke Englund

Det är nog inte så farligt, jag har ju bara 5-6 veckor kvar till min semester...
Och innan dess ska jag iväg på en resa med arbetet, visserligen en arbetsresa men ändock :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback