Inga undanflykter och ursäkter

Jag är expert på att komma med undanflykter och ursäkter för mig själv när jag ska ta mig upp ur sängen på morgonen. Men i morse hade jag bestämt mig, jag ska följa mitt träningsschema och styrketräna måndag, onsdag och fredag. Så jag tog mig upp, åt frukost och var ute med hundarna och klockan 09.00 stod jag på trampmaskinen på Studio Aktiv och värmde upp. När jag väl tagit mig dit och stod där på trampmaskinen så kändes allt bra och jag var riktigt peppad. Det är något med trampmaskiner som tilltalar mig, vet inte vad det är men jag kan stå och trampa i evigheter. Men nu får jag inte göra det i allt för stor utsträckning då jag ska bygga muskler och inte bränna det lilla fett jag har. Jag har gått från ett BMI på 18 upp till ett på 19 så jag ligger nu precis ovanför gränsen till normalvikt....

Idag är jag tacksam för:

1. Att jag precis fick besked om att årets första julklappsinköp levereras till mig imorgon.

2. Den uppskattning jag fått under utbildningen av de nyanställa på arbetet.

3. Att mitt arbete ger mig, glädje och mening, alltför många omkring mig uttrycker så ofta att den roligaste med jobbet är när de slutar för dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback