Bilden stämmer inte

Bilden stämmer inte


I somras gjorde jag en intervju för Student 07/08, en guide till, och en presentation av Borås. I guiden lät man 15 olika men specifika Borås-profiler komma till tals. Flera små porträtt av mer eller mindre kända Boråsare som tillsammans (förhoppningsvis) skulle ge en större bild av vår stad. Jag svarade på några frågor om mitt Borås och de tog några kort på mig till guiden. Tiden har gått och det var först igår som jag fick se ett exemplar av guiden. Intervjun var det inget konstigt med för jag hade ju själv skrivit svaren på frågorna och texten var bara lätt redigerad. Bilden som de valt var däremot lite annorlunda. Det ser inte ut som jag. Det är jag, men det ser ändå inte ut som jag. Alla som sett bilden har sagt samma sak. Bilden är bra men på något sätt så känns det inte som jag. Själv är jag dock ganska förtjust i bilden. Jag har tyvärr inte bilden i digalt format så att jag kan publicera den här på bloggen, men på bilden sitter jag i en stol utomhus, i bakgrunden syns ett träd med dess gröna löv och bakom trädet ser man stora höga fönster på ett tegelstenshus. Om jag kommer ihåg rätt så är det på baksidan av stadsbiblioteket som bilden är tagen. Lite kuriosa kring bilden är att jag har både glasögon och linser på mig, fotografen ville att jag skulle ha en intellektuell look så jag fick ta på mig glasögonen, vilket i sin tur innebar att jag såg så dåligt att jag bara tog på mig glasögonen när de skulle fotografera mig. Tittar man dessutom riktigt nära bilden kan man se att jag har ena handen gipsad men det är inget man tänker på om man inte känner till det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback